Saturday, October 30, 2010

           hari ni mak tepon aku....kedengaran suara mak tidak seperti biasa...kami maisng2 kebingungan hanya bunyi mesin fon sahaja yang kedengaran sepanjang perbualan kami..aku cuba untuk mengawal keadaan dengan beritahu mak aktiviti aku kat sini... "mak,lusa alia exm..."beritahu aku... "ow...." dengan ringkasnya mak menjawab...
           aku seperti kambing hilang anak coz masih terpinga2 dan tertanya2 apa yang terjadi,,,dan adakah sesuatu terjadi pada mereka disana??soaln 2 sering bermain2 di fikiranku.......hanya dalam beberapa saat sahaja aku akan hadapi cabaran yang aku perlu tempuhi di sini tanpa mereka.....fikiranku masih terlayang2 memikirkan keadaan mereka di sana.."apakah aku ada lakukan salah hingga menyebabkan mereka berubah  sikap terhadap aku?? "....
         sedang aku berehat meemikirkan tentang mak di kg...tiba2 . ." .hahh!!!! " sergah seorang lelaki yang berpakain merah berbadan sasa sedang membawa makanan menghala ke arah aku....
tergamam aku seketika " oh mak hang!!! "secara tak sengaja aku mengeluarkan kata2 tu tanpa disedari..
ow..."kau melatah yer....?? xsangka pula aku ..."kata lelaki yang bertubuh sasa itu...
        " eh!kau ni spe erk??datang x bagi salam main sergah je!kalu aku ada skit malaun dah lama aku mati !!"
" ala....xkan lawak sikit pon xbleh cik adik mnis oi......" jawbnya dengan muka selambernye tu,,,
" eee mamat ni...memang nak rasa penampar aku kot,,, "bisik aku dengan perlahan .
"excuse me!!apa che adik ckap??"
"sibuk pula.....!! "jawab aku sambil memandang pelajar2 lain yang sedang sibuk mentelaah pelajaran...
janganla garang sangat nanti xda orang masuk minang pula...

bersambung.......

No comments:

Post a Comment